Toaletten vid Sankt Eriksplan

Det finns en thai-restaurang vid Sankt Eriksplan (det finns flera) som har en fantastisk toalett.

Ja, maten är god också, men toaletten mina damer och herrar, är härlig!

Så jag tänker beskriva den för er, så att ni kan föreställa er på vilket sätt den påverkar mig.

Golvet är svart, stort och matt kakel. Väggarna är vitt, matt rektangulärt kakel. Inte kvadratiskt. Handfatet är gigantiskt och inbyggt i en komod av mörkbrunt trä med en framsida av flätad bast. Ovanför handfatet hänger en stor, stor spegel med guldram. Brevid handfatet står färska blommor, två buddhor och ett 20-tal ljus. Kranen är låg och bred och vattnet rinnger som ett vattenfall i breda plask. Och det är inga pappershanddukar. Det är en stor korg, med prydligt ihoprullade frottéhanddukar som man sedan slänger i en stor korg av flätad, svartfärgad bast. På korgen finns en liten skylt med "använda handdukar", så att man inte missuppfattar. På lappen sitter en tio centimeter bred fjäril. Den är grön.

Som ni kanske hör diggar jag den här toaletten. Men det gör mig lugn. Det känns lyxigt med en toalett där man inte behöver hålla för näsan eller bli påhoppad av telefonnummer och könsord och "Sanna was here"-klotter. Känns som ett lätt knep för att få folk att komma tillbaka till stället. I know I will!


Kommentarer
Postat av: martin b

Låter juste. Vad heter den!!!?

2009-10-16 @ 12:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0