Det kliar på mig!

Jag har inte gått och fått ett ordentligt allergitest någon gång, trots att jag fått remiss för det. Jag hann inte just då (dålig ursäkt) och jag har inte orkat gå till doktorn igen.

Men jag vet ungefär vad jag är allergisk mot. Katt och damm är de två självklara. Sen är det för mycket hund, mandlar, ibland cashewnötter, äpplen och morötter och parfym.

Sen kommer det dagar som idag. När jag helt plötsligt får en allergisk reaktion över hela kroppen, och jag inte vet varför. Det kliar så mycket i mitt ansikte, ögon, näsa, mun att jag blir tokig. Läpparna pirrar och har svullnat. Mina armar kliar, min nacke kliar, min bröstkorg kliar. Jag blir inte rädd, för andningen är det inger fel på. Men jag förstår helt enkelt inte vad det kan vara.

Men ser lite äcklig ut när man sitter och kliar sig hela tiden, så jag försöker att låta bli. Det är svårt. Måste börja ta med mig allergitabletter vart jag än går. Ska bara gå och hämta ut dem först... Jag tycks bara aldrig hinna till Apoteket.

Oj vad mina ursäkter är värdelösa. Jag får helt enkelt skylla mig själv.


Kommentarer
Postat av: Storasyster K

Jag får samma typ av klåda när jag joggar, men bara om jag inte sprungit på en vecka. Jag fattar inte varför? Det är ju urjobbigt. Men jag kan ju sluta jogga så försvinner det efter några minuter. Och nästa gång jag joggar är det borta. jag kanske är allregisk mot svett? mot att vara otränad? mot att bli anfådd? Du kanske är allrgisk mot okunskap? dumhet? orättvisor?

Kram Katarina

2009-09-09 @ 15:04:58
Postat av: Chippe

Konstigt. Men om det är på jobbet du är allergisk så kanske det är både dammig och ostädat? Jag säger som storasyster K, du kanske är allegisk mot orättvisor och dumhet?

2009-09-10 @ 09:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0