Don't be scared

Okej, nu har jag hittat lite information om EFT. Såhär står det inledningsvis på eft.se:
"EFT-metoden är svår att beskriva på ett bra sätt, eftersom den så markant avviker från vad man är van vid. Den har sina rötter i traditionell kinesisk medicin kombinerat med västerländsk psykologi.

EFT skulle kunna kallas fokuserad akupunktur - fast utan nålar. Eller meridianbaserad samtalsterapi. Eller en kombination av akupressur och speciella affirmationer."
Min nappe sa efter behandlingen att man kan se psyket och problem man har som träd i en skog. Och ju fler träd man fäller, desto längre in i skogen kan man se.
Jag vet att jag kanske låter som att jag blivit hjärntvättad, men det var en så djup känsla jag fick. Jag var inte beredd på det, men det var något jag aldrig varit med om. Som om hela kroppen var koncentrerad och att jag såg in i minnen och känslor som jag inte kunnat snacka mig fram till annars. Och det hjälpte att han tryckte och höll på samtidigt.
Jag blir lite galen av att inte ha alla svar om detta än. Känner hur jag är på väg att bli besatt.
Var inte rädd för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0