Hösten ska bli mys

Nu är hösten faktiskt här, trots att de på tv envisas med att säga att det är över medeltemperatur i större delen av landet.

Jag tycker det är kallt, basta!

Tänker lite på vad som hände förra hösten och det som lyser klarast är middagar i Enskededalen och Sickla, Halloweenfest och ett brakkalas vid Vinterviken. Det var helt enkelt en kalashöst förra året.

Hösten 2009 tänker jag att vi kan satsa lite mer på mys och lågbudget. Middagar är ju självklara, men de behöver inte vara lyxversion. Kanske kunde man baka och laga mat tillsammans en hel dag hemma hos någon? Kanske åka en Skärgårdsbåt på en solig söndag? Att köra ett Stjärnornas krig-maraton är en självklarhet som vi snackat om i hundra år, och när man ändå är på g så kan ju ett Sagan om ringen-maraton också pressas in i ekvationen.

Och om man inte är sugen på fantasy och science fiction, så kan vi ju ha som en filmklubb. Varannan helg väljer en person sin favoritfilm som alla ska kolla på tillsammans. Och man får inte håna, bara ha ett öppet sinne och dränka sina sarkastiska kommentarer i smågodis.

Det ser jag fram emot. Vi kan vara först. Jag kommer tvinga er alla att kolla på Before sunrise, en film med Julie Delpy och Ethan Hawke när de går runt och pratar i två timmar. Det är min favvo.

He he.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vill trycka "like" på din filmidé! Facebook har förstört mig.

2009-09-02 @ 12:25:11
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Storasyster K

Jag varna för en film; Allt om min buske. Jag och Anton skulle se enkel kommedi en fredagkväll, typ pojke möter flicka med skådespelare som är vackra och underbara med endå tycks ha problem med att förstå när de träffar den rätta. Vi tryckte fel på telias filmgrej på nätet, och fick denna svenska kommedi(?)... Det är många konstiga situationer, och med tänkte på storleken på vår TV så såg dessutom hela området vad vi tittade på. Tyvärr så tror jag att vi missade det mesta av filem, eftersom vi somnat i soffan.

Men vi vaknade upp i slutet av filem och kunde bara konstatera att det var ingen enkel amerikansk komedi.

2009-09-03 @ 09:10:31
Postat av: Sunny_Sydney

ohhh....ja, jag vill vara med...



jag valjer Dan in Real Life. Jag tycker den ar jatteroligt. Jag vet att jag ar den enda...



men hur kan man inte gilla citat som



"this corn is like an angel"

2009-09-04 @ 05:40:37
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0