Hungry fall

I går såg vi den första Milleniumfilmen för på fredag ska vi se tvåan.
Efteråt berättade O för mig allt som de hade ändrat från böckerna. Det var typ tre år sen jag läste den första boken, så jag kom inte ihåg ett skvatt nästan.
Men den var bra. Och skådespelarinsatserna var fenomenala, Ingvar Hirdvall är en av mina favoriter all time.
Att bero på Anna Ankas inlägg på Newsmill, så tycker inte jag att den handlar ett dugg om hemmafru eller inte hemmafru.
Jag tycker att det handlar om jämställdhet. Självklart kan det vara en jämställd familj trots att kvinnan tar hand om hemmet och mannen drar hem kosingen. Men att i hennes fall tycka att kvinnor SKA ta en roll och mannen SKA ta en annan, det är bara fel.
Fel, fel, fel.
I dag är jag helt obokad i princip. Det känns väldigt konstigt. Tror jag ska försöka gå ut och gå lite, men jag får bara gå långsamt. Det är inte lika kul. Jag skulle behöva köpa några grejer, men nu börjar jag såklart oroa mig för min ekonomi, så jag försöker att inte köpa något alls.
Kan bli en hungrig höst...

Kommentarer
Postat av: martin b

Ger mig inte in på Anna Anka. Trodde först det var Kajsas syrra. Men Mikael Nykvists Mikael Blomqvisttolkning är under all kritik. Fy för f.. Jag älskade verkligen böckerna men Nykvist förstörde filmen för mig. Blomqvist ska vara tuff och ball. Nykvist är bara "Grabben i graven mitt emot"

2009-09-17 @ 15:54:41
Postat av: Chippe

I första filmen tyckte jag Nykist var ok, i andra var han kass. Tyvärr, han är en av mina favoriter. Hans hår ser för j-igt ut. anan anka är en pr-bluff,d et sägs att det är TV3 som skrivit hennes Newsmill-blogg.

2009-09-23 @ 13:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0