Ingen pant

Så, Sveriges match mot Malta var så värdelöst dålig att jag och O gick och pantade burkar i stället. Det är inget bra betyg.

På Konsum stod det att från juli 2008 (det var ju ganska så länge sen...) får man inte längre panta 1,5 litersflaskor från alla märken som ägs av Coca Cola. Nähäpp. Sen stod det inget mer. Jag blev nyfiken. Varför får man inte längre 4 kronors pant för dem? Vad ligger bakom beslutet.

Det här måste grävas i, tänkte jag, och gick hem och tittade på Bachelorett - after the final rose.

ps: jag trycker alltid på biståndsknappen efter jag pantat, vad ska jag med sju spänn till? Hur gör ni?.ds

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag visste inte att vi har en sån knapp i Sickla :O Men för vår del brukar pantandet ske i samband med att man upptäcker det svarta hålet i plånboken. "Tjaha: Fram med pantburkarna, och på med grötkastrullen." ungefär.

2009-09-10 @ 12:12:09
Postat av: Chippe

Hej panten på de stora PET-flaskorna försvann för att flaskorna togs ut ur den svenska hanteringen helt enkelt. Så enkelt var det med det. Man kan stoppa tillbaka flaskorna i återvinningen ändå och de används igen, men man får int betalt för dem.

2009-09-14 @ 09:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0