Je suis mör

En annan spännande grej med EFT (jag vet att jag sa att jag skulle sluta för en minut sen, men jag har läst på lite mer nu och kom på en grej!) var att det mesta av min kroniska smärta sitter på vänster sida av kroppen.
Och den vänstra sidan är, sa nappen, den som hanterar känslor om till exempel mobbning, utfrysning och prestationsångest, den högra är ekonomiska problem.
Det liksom klack till i själen. Och jag har varit hos minst 25 olika naprapater, kiropraktorer, osteopater och sjukgymnaster, inte en enda har tagit ordet själ i sin mun. Men det gjorde han idag. Han förklarade att själen och kroppen behövde arbeta tillsammans igen och att det var det man försökte göra genom EFT:n.
Jag vet att allt är hjärnan, men man vet ju så lite om hur hjärnan fungerar och hur de olika halvorna snackar med varandra.
Det låter som att jag försöker sälja det här till folk. Men det är mest att det känns som att jag gjort ett genombrott. Och det har ALDRIG slagit mig att jag fick min enorma smärta i ryggen ungefär samtidigt som den händelse som jag berättade om för honom inträffade.
Nu känns det så självklart.
Jag ska berätta om den händelsen, men ni vet alla redan vad det är.
Tar det om några timmar. Måste låta själen vila lite. Den är mör.

Kommentarer
Postat av: Storasyster K

Hej!

Det låter som ett genombrott, och att det kanske är en väg till att bli friskare. Jag har en kollega som läser kinesisk medecin, och han pratar mycket om EFT. Det är tydligen så att man använder kunskapen om EFT vid förhör, eftersom kroppen inte kan ljuga så samma sätt som hjärnan. Så om man svarar oärligt så reagerar kroppen på det med olika spänningar.

Nu förstår jag att det inte sånt som din naprapat gör, men jag kom att tänka på det när du skrev EFT.

Hoppas att du kan få någon rätsida på din smärta vännen.

Kram Katarina

2009-09-16 @ 15:22:46
Postat av: martin b

Jag väntar på nästa avsnitt!!!! Detta var det mest spännande! Om du inte vill skriva allt i bloggen så ska du veta att det har varit fantastiskt så här långt!

2009-09-16 @ 15:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0