Huvudvärk

I morse var jag på möte på banken.

Ämnet var fondsparande.

Bara att skriva det ordet får mig att känna mig gammal och klok, mest klok. Okej, gammal också...

Vad har Lovisa mer hunnit med idag innan det bar av till Radiohuset då?

Inte så mycket säkert, tänker ni.

Fel fel fel fel fel, som Brasse skulle sagt.

Lovisa har oljat in trallen till balkongen, rivit bort den sunkiga gröna filtmattan som låg där, lagt ut trallen, dammsugit hela lägenheten, ordnat med mina små plantor, tagit tillvara på rabattkupongerna från Åhléns och köpt handdukar och en ny matta och sist, men inte minst, sorterat in all tvätt jag tvättade igår i STORA tvättstugan.

Sa jag att jag har huvudvärk?

Idag fyller systerdotter nr 1 sex år. Det är helt sjukt. Hon är så stor nu. Känns som några månader sen när hon inte kunde prata men gillade när man sjöng om små vita lamm.

Nu är hon stor och tuff. Skrämmande fort går det grabbar, glöm inte det!

Kommentarer
Postat av: chippe

Du är så HIMLA duktig och företagsam!!! Livet går fort så passa på att njuta. Njuta gör man både när man gör saker och när man inte gör andra saker än att sola. Det är en bra sak att göra.

2010-05-04 @ 11:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0