Poppis eller inte poppis?

Tog en superpromenad med O och lämnade påskris och videung (videmissar!) på farfars grav.

En lång fredag alltså, och tom kan man tillägga! Inte en kotte på stan. Jag satt helt ensam på 56:an hela vägen från Kungsgatan till Radiohuset. Helt, helt ensam. Busschauffören också, inga "vem är det som kör egentligen" där inte.

Häromdagen (jag tror det var i torsdags) hade DN en nyhet om att varken Maria Wetterstrand eller Mona Sahlin kunde mäta sig i populäritet med Fredrik "da reini" Reinfeldt. "Enligt en undersökning av DN/Synovate."

Hur trötta är ni på att man gör nyheter av opinionsundersökningar? Jag är i alla fall dödstrött på det. Ska det inte skrivas lite om partiernas politik istället för vem som vinner "mest populär" på skolavslutningen?

Jag skiter väl i om Reini är poppis, vad vill han inför nästa valperiod. Och sluta tjata om att Sahlin inte är omtyckt, var för hon sitt parti i framtiden?

Sådana saker kan man sitta och irritera sig på på långfredagen. Det och att det inte kommer någon tidning. Men det har jag full förståelse för, stackars journalister behöver också vara lediga!

Om de inte jobbar på SR vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0