SD drar nytta av brott

Läste i DN i morse att Sverigedemokraterna i Landskrona ska hålla ett möte och diskutera de ökade "hoten mot svenskheten", i samband med dödsmisshandeln på den 78-åriga kvinnan.

Deras partisekreterare (tror jag det var) kommenterade också medias del i näthatet mot den misstänkte och att hans och hans familjs namn och adresser lagts ut på webben.

Hon sa: Media skulle ha gått ut från början med att han inte var svensk, det hade stoppat mycket hat.

Det vrider och vänder sig i hela min mage när jag läser det här. Media ska självfallet inte gå ut med någonting, eftersom mannen bara är misstänkt, inte dömd, för brott. I Aftonbladet i veckan läste jag en krönika med tesen att döda äldre kvinnor inte är en kulturyttring.

Alltså, det är inte okej i något land eller i någon kultur att göra så. Därför bör snacket om den misstänktes bakgrund helt läggas ner.

Hur rädd blir jag inte när jag vet att Sverigedemokraterna drar nytta av brott som begåtts av, som de säger "icke-etniska svenskar".

Så, vad ska vi göra åt saken? Vad kan vi göra för att stoppa dem från Rikstan? Bara inte ryckas med, säga ifrån när vi känner för det, det känns så tomt, så futtigt.

Men det bästa kanske i nuläget.

Om man kan göra något alls.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Tidningarna brukar inte dra sig för att gå ut med namn på svenska gärningsmän innan de är dömda. Nu försöker samma tidningar misstänkliggöra sd för att en partimedlem gjorde samma sak som de själva.

2010-04-10 @ 00:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0