Emma Essinger live, O och Moltas

O spelade med Emma Essinger på Stockholms kulturfestival igår.

Det kändes som att hela världen var där. Alldeles, alldeles underbart.

Inför kulturfestivalen har det varit en del artiklar i dn och svenskan, men jag måste säga att de bara fokuserar på de jättestora artisterna. Trodde kulturjournalistiken var bra på att plocka upp mindre kända och inte upphaussade band, men de kanske är för underbemannade?

Moster, morbror, mor, far, O:s bror och kusin med blivande make och massor av kompisar var i alla fall där. O stod upp i sina tegelröda tajta byxor, vita skjorta, svarta väst och röda fluga och hamrade på sina två zyntar för allt han var värd.

Till vänster om honom stod vår lilla Macbook och lyste i augustinatten, två tonåringar med randiga tröjor och hatt dansade bugg under hela konserten.
- Det börjar rycka lite i dansbenen, sa far och plutade med läpparna Elvis-style som han brukar göra när det ska svängas på de lurviga.

Själv hade jag feber och såg fram emot en 16 timmars arbetsdag. Som tur är har Moltas varit ganska tyst nu på morgonen, han känner nog av att jag har en migrän som ligger cirka fem minuter bort. Tänk vilken insiktsfull blomma han är ändå.


Kommentarer
Postat av: chippe

Det var en fantastisk kväll och O såg skitcool ut! Hade du feber min stackare!!Kulturjournalister är också vanliga människor, där gör lite pr susen...

2010-08-12 @ 16:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0