Fredag är ett som är säkert

Idag är det fredag.

Det märks på flera sätt.

1. Jag har på mig en väldigt fin klänning som jag köpt på HM. Den är vit med svarta ränder. Till den har jag en kavaj som också är från HM. Den är ljusrosa med svarta prickar. Jag känner mig väldigt snofsig och därför är det fredag.

2. Människor på tunnelbanan var något vänligare än vanligt. Leenden delades ut till höger och vänster och inte en enda gång blev jag knuffad eller trampad på. Kollektivtrafikanterna var helt enkelt på gott humör, alltså är det fredag.

3. Moltas ser särdeläs fin ut idag. Igår fick han vatten för första gången och det har gjort honom gott. Bladen pekar piggt ut åt sidorna, luftrötterna ser tjocka och välmående ut och blommorna skimrar sådär fint som bara orkidéer kan.

Arbetskamrat J har dessutom fixat bort alla mina kvällsskift, så jag har hela helgen ledig. Det känns som semester, att ha två dagar i rad utan arbete inplanerat. Jag tror jag ska åka till Barcelona, måla om huset, plocka smultron och hallon, bara slöa i hängmattan, köpa färska kräftor och dricka vitt vin fast jag tycker att det är ganska äckligt.

Allt det som normala människor gör på sina semestrar. Det ska jag göra i helgen, med start idag. För det är ju fredag!

Kommentarer
Postat av: k

Härligt,

jag är också på fredagshumör, och för att fira detta så bjuder jag kollegorna som också tvingas jobba på fika idag

=)

2010-08-13 @ 13:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0