Min franska kollega del 1

Min franska kollega kom precis in och satte sig vid skrivbordet bredvid mig.

Han sa:
- Ello, güd mörning.

Sen öppnade han en brun papperspåse och tog fram en croissant.

I morgon förväntar jag mig baguette och svart basker.

Jag är inte sämre själv.
Jag äter redan hårt bröd framför datorn varje dag, Wasa såklart, och alla kläder jag har på mig idag är från HM.

Tänk att vara fransman och kunna äta en croissant till fruskot varje dag med gott samvete. Som svensk sitter jag där med mitt surdegsbröd och havregrynsgröt vid matbordet och önskar att jag kunde äta en smörbomb utan att självhatet blir för stort.

För visst fan blir man mätt av croissanter också! Det kommer jag ihåg från Burkina Faso. Då åt jag en halv färsk mango, en halv färsk ananas och en croissant till frukost varje dag i två veckor. Det var underbart. Men magen saknade gröten...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0