Morgonens lappar

I morse ramlade jag ur sängen vid 06.30 med gårdagens feber hägrande i bakhuvudet.

Jag stapplade in i köket och fram till kaffebryggaren.

På den låg en vit lapp. "Tre koppar kaffe förberedda, bara till dig" stod det. Till vänster om bryggaren stod en vit skål med en ännu en lapp. "Kanelkryddad gröt med linfrön förberedd, bara till dig". Till höger om den en skärbräda och en kniv. "Färsk avokado och ett äpple till frukosten!".

Vidare till spisen där en kastrull var fylld med vatten. "Här kan du koka ditt ägg min älskling", stod det på ytterligare en vit pappersbit.

På matbordet låg ett underlägg och en lapp. "Du kan äta din frukost här om du vill...", i vardagsrummet en till "...eller så kan du sitta här och äta".

När jag så ätit min förberedda frukost, duschat och klätt på mig tog jag fram sminket ur badrumsskåpet. I min necessär låg den sista vita lappen. "Jag älskar dig mest av allt, ha en underbar dag" och så en leende liten gubbe.

Är det ens möjligt att en människa kan vara så fin som min O?

Kommentarer
Postat av: Chippe

Det var nog det vackraste jag läst och hört. O är så speciell och det måste vara underbart att få vakna till alla dessa fantastiska meddelanden och tjänster.

2010-08-12 @ 16:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0