Parisare i Stockholm

Men oj vad den här dagen flöt förbi snabbt. Jag som egentligen behöver gå till gymet i princip varenda dag har bara lyckats pricka in tre dagar som är fria. Resten är fullbokade redan. Så kan det gå.

Det är en hårfin skillnad mellan att vara aktiverad och utbränd. Undrar när man lär sig vart den går mer exakt?

Vi har fått en ny arbetskamrat. Han pratar franska, han är nämligen från Frankrike. Jag undrar vad som gör att en fransman flyttar från Paris till Stockholm. En bakvänd flytt liksom, från Europas centrum till den svala Norden.

Om jag pratade bättre franska skulle jag gärna bo i Paris. Eller i Montpellier. Helst i Montpellier för det ligger söderut vid havet mer. Jag vill bo vid havet. Men det måste man ju inte prata franska för att göra.

Det räcker med skånska eller halvfräck blekingska och drömmen kan gå i uppfyllelese. Tylösand känns dock av någon anledning inte lika intressant som Rivieran.

Undrar just varför? 



Kommentarer
Postat av: chippe

jag älskar dina bloggar, sluta aldrig skriva!!!

2010-08-31 @ 10:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0