Sumpan city

Sundbybergs centrum är faktiskt ett ypperligt litet sådant. Centrum alltså.

Det finns många små butiker som står utanför de stora kedjorna och franchiseföretagen. Kåges herrekipering till exempel. Vore jag karl skulle jag handla där, det ser väldigt mysigt ut. Gick även förbi en frisersalong som hette...

Håll i er nu...

Lady och Kalufsen.

Hur bra är inte det? 

I huset bredvid Eurosport finns ett kafé som dessutom säljer direktimporterad italiensk gelato. De har både kokosglass och citronsorbet, det vet jag för jag har kollat. Ungefär varenda dag. Men inte köpt någon.

Jag vill inte äta glass ensam. Jag vill att någon annan ska ta två helt andra smaker, som jag får prova och sen säga "ja, de var goda, men mina är MYCKET bättre".

För att jag ska kunna kläcka ur mig en sådan trevlig kommentar och dessutom äta på den andra människans strut, krävs det nästan att denne är en vän eller släkting till mig. Känns inte helt rätt att förolämpa kollegors glassval på det där sättet.

Så vem vill komma till Sundbyberg och äta glass med mig vid lunchtid nästa vecka? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0