Fp: Framtiden börjar i skolan

Enligt Folkpartiets hemsida tycker Jan Björkelibjörken om Camilla Läckbergs böcker.

Och han ska få bestämma över hela Sveriges utbildningssystem? Hur kan det vara rätt? Det är alltså samma Camilla Läckberg som säljer bilder på sitt bröllop till Se och hör eller Klick eller någon av de där låtsastidningarna.

Folkpartiet har satt upp billboards längst med Sofielundsvägen som går förbi bland annat Blåsut (chhhhhhhho). På bilden syns en synnerligen glad Björk, med gluggen vilset gapande. Ovanför honom står det: Framtiden börjar i skolan. Den obligatoriska klottermustaschen var på plats redan samma dag skyltarna sattes upp.

Men jag skulle vilja göra en egen "klottermustasch", fast utan mustasch, bara en fortsättning på Fp:s mantran om skolan.

Mina förslag är:
Framtiden börjar i skolan med kadaverdicilpin, piska och förbud
Framtiden börjar i skolan och där får du också lära dig vad du EGENTLIGEN är värd i samhället, oavsett vad dina föräldrar säger (denna är lite lång, men ändå klatschig på något sätt)
Framtiden börjar i skolan och framtiden slutar i skolan.

Framtiden börjar i skolan och slutar med a-kassa, nej just det, det har du ingen, du är ändå ingenting värd om du inte pluggat på högskolan.

Framtiden börjar i skolan, skolan börjar för tidigt på morgonen.
Framtiden börjar i skolan och slutar med socialbidrag.

Ja, bara några förslag alltså. Inte sådär jäkla rappa, men jag ska gå och fnula lite mer under dagen, så återkommer jag på sagda ämne. För det är ju trots allt det roligaste jag vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0