Glasscafé - nästan alla är bjudna!

Jag sitter här och äter mitt svenska äpple och önskar så att det vore en pannkaka med smör och socker.

Eller en kladdkaka med hallon. Kanske chokladmilkshake med kokosglass.

Gick förbi cafét där de säljer Pedros hemgjorda italienska glass idag och täntke med fasa på att hösten säkert innebär att de kommer sluta med glassförsäljningen.

Det känns ju inte helt bra.

Jag och O pratade om att starta ett glasscafé om våra karriärer verkligen inte rullar på om några år. Då tänker jag mig ett glass- slash (SLÄSH) bokcafé som ska servera glass och kaffe året runt. På vintern kan man få varm choklad med vaniljglass i (eller vilken annan smak man vill såklart, fast jag tvivlar på att det är gott med melonsorbet...) eller en god milkshake med pistage och mintchoklad och en varm bulle. Kanske en våffla med kokosglass skulle sitta fint? Till det skulle jag rekommendera en Agatha Christie-deckare eller varför inte något av Dickens?

På somrarna är det glass i strutar och bägare som gäller för hela slanten på mitt och O:s café. Man kan också få iskaffe med glass i, om man tjatar, vilket jag tar för givet att folk kommer göra för det smakar nog skitgott. Som komplement till sommarstruten kan man plocka upp lite diktsamlingar av Fröding eller Södergran om man vill. Men jag skulle nog förorda lite Dalziel av Reginald Hill, Sputnik älskling av Haruki Murakami eller en rejäl dos Dårens dotter av Mian Lodalen.

Man får bara komma in på vårt café om man läst minst en Per Nilsson eller Peter Pohl-bok. Om man nu inte hunnit det så de blivande stamgästerna tilldelas ett exemplar av Lilla livet, lilla döden och Regnbågen har bara åtta färger, så får de komma in efter femte kapitlet. Hårdare än så kommer jag inte vara, för innerst inne är jag en vän själ.

Nu när planerna har gått såhär långt kanske det är dags att jag ringer till Pedro utanför Venedig och kollar om han är intresserad. Jag slår vad om min fina Moltas att han kommer vara det. Säkert som en pannkaka på torsdagar.



Kommentarer
Postat av: k

Jag vill komma på glasscafé, och jag vet med all säkerhet att jag får med A och E.

Men ni är alldeles för bra för att inte lyckas inom det som ni vill jobba med, så vi får väll se hur mycket glass det blir...

=)

2010-08-19 @ 10:40:00
Postat av: lillebror

... får man vara med?

2010-08-19 @ 10:53:09
Postat av: [ F o t o - V a r d a g ]

läckert =)

2010-08-19 @ 10:54:00
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-08-19 @ 11:01:28
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Chippe

Låter som en helt fantastisk idé!!! Jag kommer gärna, och jag hoppas att ert cafe kommer ligga nånstans runt Götgatan där det alltid är så iskallt och blåsigt. Men jag hålelr med Ki henens kommentar; ni är alldeles för begåvade föra tt inte lyckas i era nuvarande karriärer!! Så glassen får vänta.

2010-08-19 @ 14:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0