Nilsson = ett skämt

Ibland mina vänner, skrivs det idiotiska saker i vår värld.

Ett exempel på detta är Ulf Nilssons krönika i Expressen om självmordsbombaren i helgen.

Det är hets mot folkgrupp, det är respektlöst och oinsatt, men mest av allt är det ett skämt att Expressen faktiskt publicerar den här texten.

På Journalisten.se uttalar sig medierådgivaren Paul Ronge och han gör det bra.

Och Andreas Gustavsson, redaktionschef för ETC förlag, skriver på SVT debatt:

"Vi vet var vi har Ulf Nilson. Långt till höger. Med bruna avlagringar under tofflorna. Men jag undrar: Var har jag dig, Thomas Mattsson?

Jag vill ställa dig några frågor. Jag hoppas att du svarar.

Två månader efter att rasister röstats in i riksdagen och fyra dagar efter ett nationellt trauma – som kunde ha blivit en massaker – låter du publicera rasfixerat, hatiskt svammel.

Hur tänkte du?

Är det ansvarigt utgivarskap?

Vad tillför Ulf Nilson?"

Och det är det som är frågan. Vad tillför Ulf Nilsson?  


Kommentarer
Postat av: karolin andersson

(vad tillför Ulf Nilsson?)

Sanningen skulle jag vilja säga.

Kan tänka mig att det är skrämmande för många journalister, när någon bryter mot deras tysta överenskommelse om att dupera folket. Det "sovande folket" som en känd person uttryckte det börjar att vakna. De hade gärna sovit ett tag till, men verkligheten har drabbat så många människor och går inte att blunda för.

2010-12-16 @ 19:41:22
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-16 @ 22:13:50
URL: http://www.grinders.se
Postat av: Chippe

Ulf Nilsson har varit ett skämt de senaste 20 åren, han var "resande reporter" under många år på Expressen och lyckades ofta med bedriften att vara på plats i både Kina, Indien och USA samtidigt. Han har inte många celelr kvar i hjärnan efter ett hårt liv, men frågan är verkligen hur Mattsson tänker som släpper loss en sådan neanderthalare.

2010-12-17 @ 11:19:10
Postat av: Rickard

Läste Uffes krönika. Han har helt rätt. Skrev ett eget inlägg om det. http://enannandelavsmedby.blogspot.com/2010/12/uffe-har-ratt.html

2010-12-17 @ 21:48:58
URL: http://enannandelavsmedby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0