Vuxenskoj - vad är det?

Vad gör man för att ha roligt när man är vuxen?

Den frågan har jagat mig sen igår kväll när O deklarerade att han ville fokusera mer på att ha kul och mindre på att få en toklyckad framtid.

Det var väldigt sunt av honom tycker jag.

Men undrade direkt, vad fasiken ska vi göra då som ska vara så himla kul?

De självklara sakerna som att gå ut på pubar och klubbar och barer och allmänt galej kan ju komma i vägen för sådant som arbete och skola om man utövar dem för ofta och för hårt, så att säga.

En gång åkte jag och O bil in till stan, gick till Fasching och dansade i tre timmar för att sen ta bilen hem igen. EN gång. En gång gör ingen sommar, eller vad man säger.

Så, dansa ganska högt på listan av roliga vuxensaker att göra.
Biljard också, men med biljard kommer öl och då återkommer vi till missa-viktiga-saker-problemet igen.

Mer då?

Rita är ju kul, men är det så jäkla fantastiskt att man vill spendera pengar och tid på en krokikurs? Tveksamt. Och hur skoj är kroki egentligen?

Träna är roligt, men inte ha-ha-skoj direkt.

Köra bil tycker jag är roligt, men O har inte körkort, och vad kan jag göra för underhållning som innefattar motorsport? Go cart såklart! Men där är det ju bara massa galna 11-åringar som först gråter om de förlorar (vilket de kommer göra om jag är med och tävlar!) och sen gråter för att mamman inte köper glass till dem.

Men ändå, go cart finns med på listan.

Jag behöver fler tips nu grabbar, för på saker-som-gör-ett-kul-liv-listan finns just nu alltså dansa, biljard, kroki och go cart. Och den listan gör defenitivt ingen sommar!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Åka pulka, snöbollskrig, skidåkning, bjuda över vänner och baka, sy en klänning, prova roliga recept, laserdoom, ha en restaurangklubb som går på en ny restaurang varje månad, bowla, åka trampbåt/roddbåt/segelbåt, gå på standup, ta en spontan roadtrip utan destination (åk t.ex. till Bromma flygplats, uppe från en kulle kan man sitta och titta på flygplanen som landar och startar. Jätte fint en klar kväll), gör en videodagbok, gör en kortfilm, ut o fota, köpa ett löjligt stort pussel och pussla skjortan av sig, gå på museum (jag o R var på medeltidsmuseet här om veckan. Det är gratis och intressant!) , Besöka skansen, åka till fjärilshuset, åka skridskor, pimpla fisk, möblera om, föra en vindagbok och lär dig vad du tycker om, var barnvakt åt söta illbattingar, ta O i handen, köp en bok och gå en stadsvandring, ha en fransk vecka, spela sällskapsspel, spontanfika hos en kompis, ha en spadag på centralbadet, se en film, se en teaterpjäs, åka SkyView på globen, ta en dagstur till Södertälje och gå på Tom Tits (var där i helgen och det är CRAZY big numera) gör en låt med din musikaliska inneboende, gå på phazerball (jag är sjukt nyfiken!), gå på bibliotek och hitta nya bra böcker, hälsa på vänner och familj, gå en pubrunda på götgatsbacken, lär dig ett instrument, följ en ny serie.



2010-02-24 @ 22:58:24
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: SunnySydney

ahh vad manga bra tips Maria kom med...



Mitt problem ar att jag inte gillar att dansa om det inte par dans. Jag tycker jattemycket om pardans...men inte disco dans sa mycket...



Roliga grejer att gora- Pyssla. Det ar nog mitt roligaste..mitt allra roligaste...om det inte ar att gora trakiga ringar till galna tanter i Nord Ostra australien...da ar det trakigt att pyssla..



2010-02-25 @ 01:27:24
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: martin b

Här kommer ett vuxenförslag (jag vågar inte föreslå sånt du inte får) Golf (gubbförslag men det är faktiskt kul). Åka skidor!! Du bor ju bara några km från Sthlms alp.

Sen finns ju allt du redan gör; Bio, teater, utställningar etc.

Om man hänger med i tidningarna så finns det en massa intresanta föredrag som är mer eller mindre gratis. Jag ska försöka bli bättre på det själv!! Men visst låter det kul?

2010-02-25 @ 07:49:40
Postat av: katarin

vilka härliga tipps du har fått. Mitt tipps handlar om hur man kan göra för att verkligen få till de där roliga sakerna. Ha en lista på kylskåpet, och för varje "måste" sak som ni gör, typ tvätta, så tar ni en aktivitet på roliga listan och tickar av.

Behöver jag säga att jag är en sån person som inte har några problem med att vara rasande effektiv och älskar listor, men jag har lite svårare för att slappna av..

2010-02-26 @ 10:31:11
Postat av: chippe

Himlar vad många förslag, fantastiskt!! Grattis till alla tips Visan!

2010-03-02 @ 09:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0