Nyårsdagen

Det nya året kom med dunder och brak i Enskededalen.
Vi var utanför Dalens sjukhus där det väldigt passande smälldes raketer i en timmes tid. Helt otroligt. Lilla N såg på med skräckblandad förtjusning tills hon förklarade att hon måste kissa för annars skulle hon dö.
Det blev sent, som det ska bli, och i förmiddags väcktes jag av O med frukost på sängen och den andra delen av Twin Peaks-boxen som en för-födelsedagspresent.
När de andra började dricka sprit och jello-shots drack jag vatten, så jag var klar i skallen men så trött som man är när man går och lägger sig halv fem.
På söndag drar vi till Turkiet och jag måste packa ikväll för i morgon jobbar jag hela dagen och sen ska jag fira L som fyller 24.
Det enda problemet med alla de här röda dagarna är att vi inte får någon morgontidning, och det stör mig. Jag klarar inte frukost utan tidning.
Men, de små DN-anställda ska väl också få vara lediga lite. Kan man tycka.
Så, packa vårkläder alltså. Vad fasiken är det man har på sig i 15-gradig värme?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0