Ont i mig

Jag blir trött.

Av att vara på väg hem från en kalaskväll och halka på isblocken på St Pohlsgatan. Knäcka till knät, höften och handleden. Sen upp och hoppa och jobba åtta timmar. 14:e jobbdagen i rad, en dags ledighet. Samma sak i morgon. Och på måndag.

Jobba inte ihjäl dig nu, säger folk till mig.

Hur ska jag inte kunna göra det? När det är kul att jobba och man faktiskt behöver pengar för att betala saker.

Jag har en långsam, seg huvudvärk på höger sida av bakhuvudet. Jag tror det är fallet som knäckt några av nackkotorna lite snett. Det brukade kännas såhär hela tiden förut. Så det är ju positivt, att jag normalt numera inte har huvudvärk varje dag.

Min enkla dröm just nu består av lång helgfrukost med färskt bröd och en promenad i solen. Bara det.

Kommentarer
Postat av: chippe

Hej min skatt ska du inte gå till Mats och se vad som hänt med kroppen?

2010-02-01 @ 11:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0