Pannkaksmåndag

Igår kväll var jag och O hos mor och blev bjudna på mat.

God mat!

Till efterrätt var det dags för pannkakor, har inte ätit det på flera flera år. Gjorda på dinkelmjöl och så fruktansvärt goda att jag åt fem stycken. Efter två skålar soppa. Jag var ganska mätt när jag kom hem.

Bara för att man är så kallad "vuxen" nu, får man inte äta pannkakor då? Är det bara till för de unga i samhället? På restauranger finns till exempel bara pannkakor på barnmenun, aldrig i vuxenversion.

När jag var liten kommer jag ihåg att jag längtade efter att få bli stor och bestämma vad jag ville äta själv varje dag. Man hade fantasier av att livet skulle bestå av just pannkakor, bullar och varm choklad.

Nu är jag i den åldern att jag får och snarare måste det, men ändå väljer jag inte pannkakor. Jag väljer quinoa, broccoli och linser.

Mitt barn-jag skulle skämmas om hon visste.

Ska nog införa en ny tradition i StenGiertta recidence, pannkakssöndag. Prisa gud, här kommer skatteåtebäringen.

Kommentarer
Postat av: SunnySydney

Det basta med att vara just vuxen ar att man far bestmma sjalv. Det varsta med att vara vuxen ar att man anda valjer forstandigt. Man ater gronsaker till middag istallet for surgodisar.



Jag tror att det ar for att man helt plotsligt forstar biverkningarna av att ata mest surgodis. Hoga tandlakar kostnader...phh

2010-01-19 @ 22:58:30
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Chippe

pannkakor är gott! bestäm att det är nyttigt och viktigt!

2010-01-22 @ 17:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0