Röd fläck

Jag har inte varit allergisk särskilt länge och jag kan inte påstå att det är någon allvarlig allergi jag har.

Det började när jag var 13 och fick problem med pollen. Nu har det ökat med mandel, hasselnöt, katt, hund, kiwi, annanas och ibland äpple och morot.

Eftersom jag inte haft något problem med dessa saker under någon lång tid, glömmer jag lätt bort det.

Nu är jag påmind. Åt en kiwi efter lunchen och min hals är alldeles röd och kliar, samma som mitt ansikte. Däremot åt jag en kiwi på min gröt i morse, då blev den varm och då hade jag inte problem.

Jaja, det är snyggt med röda fläckar. Då har man något annat att fokusera på än bandy-VM. Bandy-VM...


Kommentarer
Postat av: Maria

Med just kiwi är det jätte vanligt att det är skalet och inte själva frukten man inte tål. Allergireaktionen kommer ifrån man skalar den.



Vet inte om det gäller för dig, men du kan ju prova att be någon annan skala den en gång och se hur det blir då? Det funkar för mig.

2010-01-31 @ 16:30:37
URL: http://minigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0