Sahlins väska

Enligt nya opinionsundersökningar leder den rödgröna partialliansen med nästan 10 procentenheter över vår sittande regering. Man ska aldrig tro att sådana undersökningar har helt rätt, men tydligen så visar de på en tendens att Reinfeldt och co håller på att knapra ikapp på avståndet.

Kan bero på att herr statsminister själv återigen riktar sitt fokus på hemlandet istället för EU, kan bero på att folk av någon anledning hakar upp sig på att Mona Sahlin har en dyr handväska.

Jag blir fruktansvärt irriterad på den hajpen. Vem, i sitt rätta sinne, bryr sig om hur mycket Monas accessoarer kostar?

Är det någon som kollat Fredriks bil, slips, kostym? Maud Olofssons kraglösa kavajer? Jan Björklunds glipa mellan tänderna?

Sahlin jobbar hårt, precis som de andra jag nämnt, varför ska hon inte få köpa vad hon vill för pengarna? Är det för att hon är kvinna eller är det för att hon är ledare för Sveriges största arbetarparti?

I och för sig så försöker ju Reiny sno även den titeln, han har svårt att hålla sig till höger i de viktiga frågorna. De gamla moderaterna känner nog inte igen sitt kära parti längre. Men det hör inte till saken.

Till saken hör att man inte är mindre lämpad att styra ett land bara för att man köper en dyr väska. De tongångar som varit i pressen är närmast Sovjetartade i sina krav på att Sahlin ska leva som sina väljare. Även de liberala och högerstyrda medierna. Det tycker jag är ganska fascinerande, att man kan byta synsätt så länge det gör att man kan klanka ner på Sahlin lite till.

Va, ska jag stå för att hårt arbete ska löna sig? Att individen ska få bestämma själv? Att staten inte ska lägga sig i? Jaha... men jag trodde bara det gällde så länge sossarna hade makten... Nu står vi till vänster om Sahlin och rasket, vi tycker inte de ska få göra vad de vill med pengarna. De borde skämmas, tycker vi.. ja, nu alltså. Men Filippa Reinfeldts väska, den är vi inte så intresserade av. Hon var ju rik från början...

Ett helt vanligt redaktionsmöte på Expressen. Skulle jag tro.

Kommentarer
Postat av: SunnySydney

folk ar storda i huvvet, och avundsjuka pa folk som har saker de inte har..bil eller handvaska gor inte skillnad..



har inte jag, sa ska inte du fa ha heller..



det kan ju vara sa att Mona har sparat ihop alla pengarna for att hon inte har kop 10 skrap vaskor pa hm under de senaste 10 aren, utan stoppat undand dem pa en speciel, min finaste handvaska i varlden konto som jag ska kopa sen...



folk ar helt klart dumma i huvvet...det ar det enda forklaringen..



lat handvaskan va, och koncetrera sig pa vad folk sager det orkar de inte med...

2010-01-25 @ 03:00:57
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: martin b

Det böästa är ju att det var en 50årspresent vilket borde göra de flesta av oss tysta. Vem har inte fått en present i den klassen till sin 50årsdag. En resa med familjen (då är 7ooo en piss i missisippi)? Ett pas skidor, konst, verltyg etc etc. Att kvällstidningarna inte kan börja rapportera nyheter istället!!

2010-01-25 @ 08:58:38
Postat av: Chippe

Det mest sorgliga i det här är att reinfeldt har en klocka på sig på bilden som kostar 22 000...

2010-01-26 @ 10:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0