Aftonbladets valkompass 2010

Gjorde precis Aftonbladets valtest, vilket parti jag delar de flesta av mina åsikter med.

Tror nog att det kan stämma, mer åt det progressiva hållet än det konservativa. Ja, de konservativa kommer jag nog aldrig att hålla med.

Det är många valfrågor som halkat efter, som debatten om FRA-lagen, var är den? Jag skulle gärna se att en debatt om statens rätt att scanna medborgarnas privatliv kom upp igen. Det roligaste är nästan att de "liberala" partierna är de största ivrarna i att införa liknande regler på många samhällsnivåer.

Liberalerna vill ha mer betyg, mer kontroller, rätt att filma och avlyssna telefoner trots att det inte pågår förundersökningar, mer prov.

Ja, kära små liberaler, kanske borde de plocka upp en ordbok once in a while, och ta sig en titt på sin partiförklaring.




Kommentarer
Postat av: Sydney

tydligen sa ligger jag narmast till pirat partiet. Vad star de for??



Ar det for att jag tycker illa om FRA lagen, och inte ar sa kanslig for fildelning???



Ligger langst ifran vanstern, men det var ju ganska vantat...

2010-07-27 @ 01:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0