Alldeles, alldeles ensam

O ska ut och giga i skärgården, så efter att ha vinkat av honom vid t-banan blev det till att gå hem till ensamheten.

Det känns inte alls okej att vara mol alena när man har en ledig dag. Sorgligt snarare. Men som tur var så hägrade ju ett jobbpass i fjärran.

Efter två timmars total skrubb av köket (luckor, insidan av skåp, kakel, ja ni vet) fick jag masa mig iväg till radiohuset.

Ingen sändning. Ensamkväll på redaktionen. Och en tom lägenhet när jag kommer hem.

Ni kanske tycker att jag klagar? Men det gör jag inte. Är bara totalt ovan vid att vara ledig. Vad gör man när man inte jobbar? Vad gör normala människor på helgerna? Inte kan man väl städa hela tiden. Då får man ju aldrig tid att skräpa ner.

Jag är som Askungen, fast utan de där sabla systrarna som skriker på henne titt som tätt. Och utan möss och fåglar. Fast det är ganska skönt. Jag gillar INTE saker som flyger. Man vet aldrig var de kan ta vägen...

Kommentarer
Postat av: Maria

Du måste lära dig att njuta av ensamheten!



Det är då man syr den där klänningen man velat sy, målar, pysslar, bakar osv. Och är man seg gör man i ordning en härlig mysfaktor. Vid solsken kan man ju gå ut o bada, sola och läsa böcker. En dag som denna kan man ju passa på att se en film eller börjar följa en serie man vill se, dricka gott tea och sitta på tradera och knappa hem några fynd.



Njut!



Om du är uttråkad efter att ddu slutar kan du ju alltid träffa Basse och oss andra!

2010-07-23 @ 19:16:10
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Martin

man kan också sitta på balkongen å titta på sina odlingar å bara vara!!!!

2010-07-25 @ 10:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0