Bilder från Burkina

Kameran åkte fram då och då i Burkina Faso, men jag försökte också göra så som O:s mor förespråkar, att minnas med själen lika mycket så att inte alla minnen bara är det man tar med sig hem i kameran.

Men här kommer ett axplock av vad min käraste ägodel fångade i världens tredje fattigaste land.





Vi åkte till en typ av utställning för traditionella hus, där lekte de här barnen och ville gärna bli fotade.




En moské i Ouagadougou.


O sitter på "papa" medan Amadou (till vänster) som körde oss dit och en av krokodilvaktarna tittar på.


Till slut måste jag också närma mig "papa", men oj vad jag höll koll på hans mun så att den inte helt plötsligt var runt min fot.


På krokodilstället tog de också hand om landsköldpaddor, den här lilla rackaren är bara en månad gammal.


Här är den guidade turen på nationalmuséet, jag läser lappar för att tolka för guldgrävarna från Nya Zeeland.


Jag och O försöker vara med på samma bild någon gång under resan, så att det faktiskt finns bevis på att vi var där tillsammans.




På väg till Bobo, sådana här lerhyddor och hus var det hela vägen, fast olika färg på leran ju längre söderut vi kom.


Kvinna i en av byarna vi åkte förbi.


Lilla jag vid ett STORT Bao-baoträd. Det är ett sådant babianen bor i i Lejonkungen om någon undrar...


Och en trött O på Charles de Gaulle när vi satt och väntade på planet i tio timmar.

Det känns så avlägset att vi var där, trots att vi bara varit hemma en vecka, men det var en fantastisk resa.

Kommentarer
Postat av: chippe

helt fantastiska bilder bra att du inte bara mindes med själen för det är sås vårt för oss andra att titta på bilderna då!! Baobab-träder är magnifikt, herregud, att de blir så stora. Ska nu ut till Aspö efter ett tvåtimamrspass på jobbet för att ebtala räkningar och gå igenom mejlen. Är nu enre under 100 igen...ha det fortsatt bra och du vet, det är bara att komma ut!!

2010-07-02 @ 11:08:02
Postat av: Maria

Toppenbilder! Det ger mig en bra känsla för er upplevelse!

2010-07-02 @ 13:13:00
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Carina

Yeeeyy....bilder. Alltid kul

2010-07-04 @ 04:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0