EM och Yes gäss

Carolina Klüft sätter årsbästa på EM och Linus Thörnblad till höjdhoppsfinal med tre ryssar. Om man slår ihop det med att jag finns med (ytterst lite, men ändå) som EM-jingelröst då och då kan det bli ett riktigt grymt friidrotts-EM, eller vad säger ni?

O hade, sin vana trogen, gjort middag till mig när jag kom hem igår och sen knatade vi ut i skogen för att ta vara på den fina kvällen.

Vi rundade Söderbysjön och klättrade upp och ner för berg (men inte uppochner) och jag tänkte i mitt stilla sinne: Vad himla synd det är att ingen gått denna vackra runda med oss på "fel" sida av Nackareservatet än.

Det är så satans fint. Man kan ju, som ni redan vet, både få se bävrar och nakna karlar. Igår kväll var det dessutom tre kanoter med tillhörande sex högljudda ungdomar som plaskade och skrek så mycket så att Kanadagässen (må de dö en plågsam död) flydde hals över huvud. Alltså jävligt lång hals, över ett litet och intelligensbefriat huvud, följt av en kropp som bestämt sig för att bajsa ner alla Stockholms badplatser.

Kanadagäss alltså, vilket gissel.



Kommentarer
Postat av: Chippe

Klockrent !! Hoppas solen fortsätter skina över era huvuden.

2010-07-28 @ 11:11:37
Postat av: martin b

Du får starta nån grupp med mål att starta skyddsjakt på Kanadagås. Det är nog många som hänger på. Jag kan på rak arm inte komma på någon som har något gott att säga om Kandagäss. Enligt en kamrat som är ornitolog så togs den in av några jägare som hade tänkt att den skulle passa bra som jaktbyte

2010-07-28 @ 13:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0