Fyra vuxna vid Årsta havsbad

Igår tog vi med oss E och L till Årsta havsbad.

Hopp in i lilla Fjun bara.

Jag har bara varit där en gång tidigare, det var på våren för väldigt många år sen, jag har för mig att det var syster K som skulle passa mig och lillebror.

Vet inte riktigt varför vi åkte dit bara, det var kallt som fan och blåste.

Det är ett halvt minne.

I alla fall så var det härligt. Vattnet var underbart, vi hoppade från hopptornen och kände oss som barn igen.

A, att vara barn, vad orädd man kunde vara. Nu gick hjärtat upp i halsgropen så fort någon försökte sig på att dyka från högsta trampolinen. Tänk om det blev magplask!

Minns hur vi brukade dyka baklänges i Strålan i Älta. Klassisk coca cola-sjö, man såg inte ett smack, men det var det ingen som brydde sig om.

Kanske var man inte så fearless som man gärna tror att man var, men det spelar ingen roll. Att vara barn är lika med att våga saker, att vara vuxen är lika med att läsa varningsskyltar och lyda dem.

Vad trist det lät?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0