Hanna från Arlöv - hej!

Har ju klagat på värmen på Radiosportens redaktion tidigare.

Idag är det 33 grader utomhus, ungefär 36 inne vid mitt skrivbord.

Jag och en annan webbis delar på en bordsfläkt från Sovjetunionen (den ser ut som förorterna i Gdansk ungefär). Var tjugonde minut flämtar hon eller jag att nu behöver vi byta riktning på den, för den kan inte snurra fram och tillbaka.

Vi har två fläktar på redaktionen. Just nu är vi tio stycken här. Vi svettas.

Det har i alla fall gjort att jag nynnat på en viss Nationalteaternlåt, Hanna från Arlöv (Hej!).

"Hon var så förbannad på värmen, och på chefen som sa att vi inte hade råd med fläktar - kyss mig där bak sa Hanna"

"Hanna höll ett tal på en mangel, nu strejkar vi vilt, vi är väl inga djur, vi ska fanimej ha våra fläktar..."

Det visste de nog inte när de skrev den låten, att den skulle beskriva känslan på en sportredaktion i Stockholm 2010.

Fast vi tänker såklart inte på att strejka och chefens profit är ytterst marginell i detta sammanhang. Ytterst!


Kommentarer
Postat av: Maria

Men det är ju faktiskt skandal! Kan ni inte få en hundring var och gå och köpa?

2010-07-13 @ 17:04:36
URL: http://minigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0