Min dag på stan

Eftersom jag jobbar hela helgen, kommer jag inte hinna med slutspurten av rean.

Därför har jag nu två lunchraster i rad gått ut i Sumpans centrum för att se vad jag kan hitta.

Igår var jag på Åhléns och köpte en pennkjol, som jag fått order om av två M och en syster K.

Idag var jag på Lindex och köpte två t-shirts och en jävligt konstig pingvintröja med zebramönster. Vet inte riktigt om det är min stil, men den kostade bara 70 kronor, det får det vara värt.

När jag stod mitt i butiken med 12 (jag räknade) plagg över armen, kom det fram en dam.
- Ursäkta, är det så att man får två rea-plagg för ett? frågade hon mig.
- Eh, jag tror det, svarade jag.
- Men vet du inte? sa hon förvånat.
- Nä... men jag jobbar inte här.

Damen såg genast väldigt generad ut och bad om ursäkt.

Ungefär en halv minut efter hände samma sak.
- Du, finns det några andra storlekar än de som hänger på ställningarna? frågade en knubbig kvinna.
- Jag vet faktiskt inte, sa jag, precis lika förvånad som första gången.
- Men kan du gå och kolla? propsade kvinnan.
- Jag jobbar inte här.

Hon blev precis lika generad.

Jag tar det som ett tecken på att jag såg jävligt hipp och het ut. Som i och för sig de flesta gör när de entrar Lindex utan Musse Pigg-tröja på sig.

Det var förresten rea på Musse Pigg-tröjor också. Satans att de bara fanns i XL och XXL...

Kommentarer
Postat av: Sydney

Det hander mig hela tiden, fast pa apotek. Tydligen ser jag valdigt apotekig ut...



kanske ar det den vita rocken

2010-07-28 @ 01:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0