Så fina vänner

Idag pratade jag och S höstens val på lunchen.

Vi var inte helt förtjusta över utstikterna.

Men hur som haver.

Jag och O har pratat mycket om det, vi har dividerat fram och tillbaka vilka frågor som är viktiga för oss. Jag har nog kommit fram till att integration är en av mina. Och bistånd.

Jag började då att tänka på våra vänner, på grund av de otaliga politiska diskussioner vi haft genom åren.

Våra fantastiskt begåvade, underbara och intelligenta vänner.

Som kan så mycket. Som berättar så intressanta saker och som gör så coola grejer.

För även om vi alla står på ungefär samma sida politiskt (vi är Sverigedemokrater hela bunten som ni förstår), finns det alltid någon som sätter in saker i ett nytt perspektiv. Så får man stöta och blöta sina åsikter några varv till, för att verkligen komma fram till vad man tycker.

Ett bevis på varför de är så fina, är den här filmen.

Hur mycket jag än försökt, kan jag inte låta bli att titta på den om och om igen. Och tacka min lyckliga stjärna för att jag ibland får chansen att vara med alla de här begåvade varelserna.

Det hade jag aldrig kunnat gissa när jag i högstadiet letade med ljus och lykta efter en vän som läste böcker och hade åsikter. Vips är man omgiven av människor som har starkare åsikter än jag själv.

Det trodde jag aldrig.

Vad fint livet kan vara, när man väljer att se det från den sidan.


Kommentarer
Postat av: Carina

<3

Vilket vackert inlägg.

2010-07-07 @ 12:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0