Semifinalen: Vamos La Celeste

Ikväll är det semfinal.

Uruguay möter Holland.

Oj vad jag håller på Uruguay.

Av det enda skälet att Holland spelade sig så långt bort från mitt hjärta som det bara går, i matchen mot Brasilien.

Arjen Robben visade prov på sin osportslighet genom att falla och filma i hela andra halvlek, van Bommel och Sneijder har aldrig varit några favoriter, även de lämnade allt vad heder och moral heter i omklädningsrummet.

Nä, heja Uruguay med Diego Forlán i spetsen.

Det var 40 år sen sydamerikanerna var i en semifinal senast, men de är ett av sju lag som vunnit VM sen turneringens födelse, 1930 och 1950.

Det är också en av få matcher som jag inte jobbar under detta VM, vilket gör det än mer speciellt.

Så förhoppningsvis: Bye bye "Oranje" och vamos a la final "La Celeste" (de himmelsblå).


Kommentarer
Postat av: SunnySydney

hej liten



Jag vill bara saga att jag anvander mig ordagrant av dina fotbolls analyser pa jobbet. Sa slipper jag engagera mig shjalv i sjalva sporten men kan framsta som smart och som om jag har natt gemensamt med de 35 man som jag jobbar med (inga tjejer i mitt team, bara 1 i hong kong). Sa jag tjuvar helt enkelt dina asikter farmstar darfor som bade smart och kunnig...



kramar Maria

2010-07-07 @ 05:15:04
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0