Bilkö och bilresa

Igår satt L i bilkö i tre timmar för att komma hem till mig och dricka vin på balkongen.

Hon kom fram till slut, och vi käkade bigaråer och pistagenötter och pratade om alla 90-talister som tar alla sommarjobb.

Sen pratade vi om bristen på pengar, svårigheten att komma in på utbildningar och hur dyrt det är med mat.

Efteråt tänkte jag på att om det varit för tre år sen hade jag efter detta samtal på min vackra balkong nog inte gått in och städat köket efteråt.

Inte troligt.

I morgon bär det av till Lund och kusin som doktorerar. Det ska bli himla roligt och mysigt. Jag ska köra hela vägen ner, om inte syster K kapar ratten och tar över. Lillebror får sitta i framsätet, men inte bakom ratten.

Kanske stannar vi på krönet ovanför Vättern och äter vår medhavda lunch. Där är det fruktansvärt vackert.

Road trip, oh yes.


Kommentarer
Postat av: SunnySydney

jAG VILL OCKSA VARA MED PA ROAD TRIP, SA HIMLVA OVEVIS



2010-06-04 @ 01:37:07
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Chippe

Vätternvägen är sannolikt den vackraste i Sverige, jag njuter i fulla drag när åker där, vilket blir ganska ofta eftersom jag är nere i Hamburgersund, Bohuslän, minst en gång i månaden. Bigaråer och pistagenötter låter underbart. Hoppas ni får en bra helg.

2010-06-04 @ 12:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0