Cruisade till Lund

Ay caramba.
Jag känner mig inte redo för resa till Burkina Faso alltså.

Inte alls.

Känns helt snurrigt allting, med vaccinationskort och passbilder för att få visum och läsa på om malaria och gula febern och packa gummistövlar eller sandaler och långklänningar som kan bli röda av sand.

Jag har bara haft full fokus på jobb, och sen resan ner till Lund i fredags.

Då plockade jag först upp lillebror J tio minuter för tidigt, sen storasyster K och så gasade vi på hela vägen ner till studentstaden.

Vi hade det riktigt mysigt i bilen, åt kexchoklad och pratade om ditten och datten. Jag satte på cruisern och rörde inte en pedal på 20 mil när vi masade oss fram i 120 km/h genom hela Småland.

Dessutom såg vi en skylt, när vi svängt av E6:an mot Lund, det stod "Lovisa på landet".

Vi kunde inte mer än att hålla med.

Vi var på landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0