En dag kvar

Internet finns!
Bidde inga elefanter. Bidde en lång bilfärd istället.
Elefanterna behagade nämligen inte dyka upp.
I Bobo blev O magsjuk, så vi hann inte se så mycket av staden i alla fall. Men vi hann med en konstig restaurang med fantastisk livemusik.
Dagarna har runnit iväg, men det känns som att vi hunnit med väldigt mycket. Som att se de södra delarna av landet, som är mycket grönare än i Ouagadougou.
Bobo var vackert på ett karibiskt sätt nästan. Massor av stora cederträd i hela stan, hus som var målade i blått, grönt och gult och mycket hetsigare och klibbigare än i Ouaga.
Idag har jag köpt två armband av Touaregerna, ett nomadfolk i Västafrika. Jag har märkt att min franska är riktigt bra när jag beställer mat och när jag prutar. Annars suger den.
Alltså behärskar jag turistfranska. Alltid härligt att veta.
I morgon kväll påbörjar vi resan hem till kalla Sverige. Ska bli skönt att inte rinna bort av svett, men fruktansvärt att inte få äta ananas till frukost.

Kommentarer
Postat av: lillesnor

Bidde inga olifanter! Nu tycker jag Afrika får ta och rycka upp sig, nån jäkla måtta får det vara.



PS så har jag följt din blogg hela resan, bara lite mindre högljutt än vissa andra (ingen nämnd ingen glömd) (kanske trafiknämnden, men ingen annan) DS



Längtar tills du kommer hem och kan berätta allt! Kram!

2010-06-22 @ 14:53:29
Postat av: chippe

Men inga olifanter, det var ju inte bra. Typiskt dom, bara försvinna så där när du ska se dom. Men du verkar ha fått uppleva så oerhört mycket annat. så olifanterna kan vara kvar i en dröm och en längtan. Er semester låter fantastisk och det ska bli så kul att få träffa er igen.

2010-06-23 @ 11:11:28
Postat av: martin b

8 dagar sedan man hade något att läsa här. Va!!!! är man på semster från sitt kall? Finns det bland sådana som du?

Jag fortsätter att vänta!!!!

2010-06-29 @ 11:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0