En överraskning

I morse fick jag en överraskning.
O:s pappa hade hittat en kanal som visade VM-fotbollen. Men av någon anledning tycker jag inte det känns alls lika spännande som att åka iväg till en tropisk park och försöka lista ut vad det är för träd och exotiska blommor man ser överallt. Och vad fasiken är det för fågel som låter klonk-klonk, klonk-klonk?
Men härligt att se målen i efterhand i alla fall.
Igår var vi på en restaurang och det var värmeblixtar och åska så strömmen gick och det började spöregna. Så där satt vi under basttaket i kolmörkret och drack Flag (inhemsk öl) och lyssnade på regnet som hällde ner över palmerna.
Det har varit 39 grader varenda dag. På nätterna kan det gå ner till 29. Det är så skönt när det händer. Jag har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv.
I kväll ska vi försöka hitta en katolsk mässa att gå på, för O vill så gärna höra lite inhemsk musik live. Vi var och lyssnade på smooth african jazz häromdagen, men det var riktigt illa och till råga på allt gick en omusikalisk fransyska upp och förstörde hela kvällen.
Ska se om jag kan leta upp en sladd och ladda upp lite bilder med. Har några snygga på getter och höns jag tror ni skulle gilla, kära vänner.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Herregud vad häftigt att du kan blogga från Burkina Faso. Internet är verkligen otroligt! Jag längtar efter att få svettas, i Stockholm har vi haft regn och 12 grader tre dagar i rad. Och det ska föreställa sommar. Herregud, jag kommer inte bli varm förrän i höst när vi ska hälsa på Maria. Det hoppas jag på i alla fall. Hoppas ni får se Baobab-träd, då måste du lova att ta en bra bild på det så jag kan ha som min datorbild. Så häftigt att ni är där. Hoppas ni njuter av livet och relaxar. Jag tittar just på Tyskland-Australien (hittills 2-0) och namn som Close och Lahm blixtrar förbi, kommer du ihåg när vi satt och kunde alla spelarna? Ja du kan väl dom fortfarande, men jag är inte uppdaterad. Schweinsteigl...

2010-06-13 @ 21:52:43
Postat av: Maria

Australien akte pa super duper spo



Dom ar ganska kassa om jag ska vara helt arlig. Och de som kommenterar matcherna ar valdigt roliga...for de ar sa forvanade att de ar sa kassa



Semestern later valdigt spannade...ga och lyssna pa

musik...



Nan kan ha skickat konstiga grejer fran mitt hotmail konto till dig...opna ej linkar...jag har haft hotmail inbrott



tusen kramar Maria

2010-06-14 @ 00:55:57
Postat av: Anonym

Om ditt hår blir lockigt, hur är då Olles?

Läser en bok om Afrika just nu, och man blir ju nyfiken och vill åka dit. Det låter exotiskt och spännande. Kram K

2010-06-14 @ 08:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0