Hjärnan min är isblond

O visade mig sin lista över allt han och jag ska göra inför Burkina Faso-resan igår.

Den har han gjort i ett särskilt program, som jag inte kommer ihåg namnet på, som liksom skapar en mind map med prioriteringsfärger och streck och tider och lite mer streck.

Jag fick panik. Det var helt oöverskådligt. Tyckte jag. O hjälper det.

Om jag ska göra en lista tar jag fram en penna. En "manuell" penna. Och ett papper. Ett riktigt papper som trycks i Norrland så att det luktar skunk i hela skogen.

Penna och papper och så bokstäver som min hand, i kontakt med hjärnan, formulerar till en vanlig, enkel lista.

Tänk vad hjärnor är olika ändå.

Idag har jag blivit isigt blond. Det är härligt. Att sitta två timmar framför frisör M som målar och duttar och schamponerar med färgblandningar, det är fanimej det roligaste jag vet. Tork tork med hårblåsen och vips! En ny Lovisa dyker upp. Eller kanske inte helt ny. Nygammal.
- Jag ger rabatt till gamla kunder, sa frisör M efteråt.
- Kalla inte mig gammal! gastade jag, som skämt, men det förstod de nog inte på Östermalmssalongen. De såg mest förskräckta ut.

Synd, för jag kan vara fasligt skojig om man bara förstår mig.


Kommentarer
Postat av: Chippe

Du blev skitsnygg i håreet. Visst är det hemskt när ens skämt inte förstås av mottagaren? Alla damer på Östermalm ser förskrämda ut, det beror på att de dragit huden så hårt bakom öronen så det blir ett förskrämt uttryck. Ett annat uttryck är det stela botoxade med skittjocka läppar. Då ser de mer förfärande ut. Papper och penna, manuellt, funkar alltid bäst. Kram!

2010-06-08 @ 16:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0