Drömmen om min balkong

Jag var och köpte saker till min balkong (märk MIN balkong, inte O:s, jag är bossen över den!) under gårdagen.

Nämligen frön, drivhus och såjord. Och en spade också, hade ingen sådan heller, vilken chock va?

Eftersom ryggen var paj efter träningen satt jag i min (MIN!) röda favoritfåtölj (ok, den är O:s också...) och pryttlade med mina blivande plantor.

Så nu har jag 20 små fiberkrukor under plasttak i vardagsrumsfönstret. Fem är timjan, fem är basilika, fem är körsbärstomater och fem är smultron.

Jag har spanat på dem en gång var tionde minut under dagen, ännu inga små gröna skott. Jag hoppas hoppas hoppas att de kommer igång snart. Mina små gröna bebisar. Mina aliens på burk!

På fredag ska jag åka och köpa fler småkrukor och lägga krasse- och luktärtsfrön i blöt dagen innan och sen plantera utav bara helskotta. Skotta...lite blomhumor för er där ute.

MIN balkong ska vara prunkande, folk ska stanna på gatan nedanför och bara avundas mig och mina plantor och vackra ljuslyktor och så ska de applådera och hurra lite spontant och jag tänker vinka som Silvia med en paraplydrink i andra handen. Och så ska jag döpa om mig till Paloma Blanca och föda upp duvor som ska attackera den tjocka gula katten som bajsar på min bil. Så ska det bli.

Ska bara få de små fröna att växa först. Väx väx mammas små älsklingar, så ska ni få svensk regnig sommar när ni blir stora och fina.


Kommentarer
Postat av: SunnySydney

aahhh va det later fint. Jag vill ocksa Silvia vinka med paraply drink



kramar M

2010-03-17 @ 23:44:48
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: chippe

En sån balkong vill jag också ha!!

2010-03-19 @ 13:22:16
Postat av: chippe

Totalt inspirerad av denna blogg köpte jag igår, i den senaste av ett antal snöstormar detta år, ett litet växthus och blomfrön. Jag blir förvånad om de tar sig och skulle de göra det, så tycker jag synd om dem för min balkong är väldigt liten och inte i söderläge. Men växer det lite blir jag nog glad i alla fall. Just nu har jag åtta tulpanbuketter hemma!

2010-03-22 @ 09:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0