Jag är inget barn

Så, att inte äta kött tycker jag är skönt.

Jag gillar inte tanken på att gngaga på ett dött djur, det är bara så. Det har kommit med tiden, anledningen till att jag slutade var enbart för att undvika att få Artros som mina päron.

Jag äter fisk dock, men har väldigt svårt för när det är stora, tjocka fiskar man får. Nä, jag diggar inte att äta djur. Jag gillar grönsaker!

Men som sådan terian finns det inte mycket att välja mellan på jobbrestaurangen.

Idag är det torsdag, och för att vi svenskar inte ska glömma våra traditioner serveras bland annat ärtsoppa och pannkakor. Det är det enda vegetariska alternativet!

Det blir man inte mätt på mina vänner, inte smal och luktfri heller för den delen.

Varför får jag barnmat för att jag inte vill äta kött? Tänk på det ni!

Kommentarer
Postat av: chippe

Men ärtsoppa blir man väl mätt på? Jag älskar ärtsoppa utan fläsk. I vår matsal finns det alltid sju rätter att välja på. Igår var det fem kötträtter, en friterad fiskrätt och så en grönsakssoppa med laxbitar i. Jippi...soppa med grönsaker brev (dvs kål) blir man mätt på - i en timme

2010-03-05 @ 15:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0