Kaklet

I morgon gäller det.

Mitt första riktiga träningspass sen i september. Ska träffa lillebror klockan nio på gymmet. Av någon anledning känner jag mig nervös. Mest för att jag ska skada mig igen, men också för att det är så fruktansvärt hemskt att se tydligt hur mycket man tappat i styrka och kondition.

Tio minuter på träningscykeln kommer att vara asjobbigt. Bicep curls med fyrakiloshantalar istället för sex. Tolv kilo för låren.

Men så får det bli och så ska det vara. Jag måste ta det lugnt i början, annars rusar vinnarviljan iväg med mig. Tur att lillebror är med, han kan ta mig i örat när han märker vartåt det barkar.

Ända in i kaklet!

Kommentarer
Postat av: SunnySydney

Trana lungt...

Lillebror ar sa stor och stark nu sa tar han dig i orat sa ramlar det nog av. Det var lattare nar han var en liten skrutt, du kunde man ju bara lagga sig pa honom och sa kunde ha inte ta sig nanstans...Super Duper Losning..



jag sket i att simma idag...for jag var sa trott och sa har jag sa ont i armen..RSI ar Repetitive Strain Injuiry, som Tennis armbage kan man saga...



fast jag har ocksa en nervskada i handen av nan underlig anledning...Kramar m

2010-03-04 @ 23:19:11
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: martin b

Träna försiktigt!! Alla mina barn får inte vara träningsskadade. Det är bara Bomp som håller men å andra sidan har han inte slitit på sin kropp i unga år!!!

2010-03-05 @ 09:25:08
Postat av: Chippe

Skönt för dig att du kommit igång med tränandet igen Visan, och bra att du håller emot, det är gräsligt svårt. Jag har fortfarande ont i revbenen och muskeln efter min skidkrock, men ibland måste jag ändå ta de små två-kiloshantlarna och köra lite biceps, annars blir jag tokig. Så då blir det tokont istället. Maria, du verkar behöva totalvila!!

2010-03-05 @ 15:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0