Mina älsklingar

Och nu till ett roligare ämne: min balkong.

Mina gröna små underbarn växer så det knakar, smultronen verkar lite kinkiga, men jag ger dem tid. Och kärlek.

Jag förstår att de är lite rädda för att komma upp eftersom det snöar igen. Men på SVT:s väder lovade de 13 grader fram mot torsdag. Och det vet vi väl att public service ALLTID håller vad de lovar...



Detta är alltså mina tomatplantor. Ser ni så söta och stolta de sträcker sig mot skyn?



Och det här är basilika och timjan som jag planerar att laga massor av god mat med i sommar. Och så kommer de lukta gott när jag sitter och matar mina bajsduvor som ska ta hand om kattuschlingen.

Jag gillar verkligen inte duvor, men jag kommer inte på något annat som kan skrämma iväg katten från min bil. Har helt enkelt ingen bättre lösning.

Väx väx mina älsklingar!

Kommentarer
Postat av: chippe

åååh vilka fina små växter du fått!!!! jag ser fram emot att få smaka tomaterna i sommar!!och vilka suveräna bilder!! mina har inte vågat sig fram ännu, men herregud, det har ju bara gått två dagar...knappt.

2010-03-23 @ 11:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0