Morgontänk om vårblänk

Snöslask gör lätt människan till en riktig snöslusk.

Det är en flummig känsla att gå runt i snöyran och höra fågelsång, ett kvitter som låter som vår, men absolut inte betyder det.

Tweet tweet - smultron och harsyra. Klafs klafs - snömos i skorna och mössa som kliar.

Men OS är över och vad är ett tidigt vårtecken om inte det?

Oj vad jag ska göra mycket mysiga saker i vår. Planerar jag, precis som inför varje ny årstid. Har för mig att planerna för vintern också var i högform, men vad blev egentligen av? Jo, en resa bort från vintern. Mer? Nada.

Sverige har haft sitt näst bästa vinter-OS genom tiderna, det är helt fenomenalt. Om snön bara försvinner snart kan jag vara lycklig på riktiga grunder!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Kul med yoga, jag vill gärna hänga på om det går? Säg till om det låter ok.

Appropå planer så inser jag en miss i mina gna. Jag hade buffrat med roliga saker för november. Jag hade en list apå vänner som jag ville bjuda in, och filmer som skulle ses, recept som skulle prövas etc. varje vecka hade jag någon nytt som jag ville göra. Men... jag missade att ha samma sorts plan för februari. Februari är tung!! nästa år skall jag ha lite planer för februari. Och det skall nog gå i hälsans teckan. Typ testa två olika nya motionsformer, en skönhetsbehandling och någon ny produkt som en kräm, eller ett läppbaslsam. Då har jag något nytt för varje vecka i februari - och tro mig JAG BEHÖVER DET!!

2010-03-01 @ 08:45:19
Postat av: SunnySydney

har borjar hosten komma, det ar inte sa kallt egentligen, men jag har till slut vant mig snor varme och nu ar jag jattekall...



jag har planer till hosten har, jag ska anvanda min nya Turkosa Le Cruset gryta och gora lamm gryta..for det ar smaskeli smaskens...



Du far gora fisk gryta istallet, det ar ganska gott det me

2010-03-01 @ 23:36:18
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Chippe

Ni är så duktiga med era planer!! Själv börjar jag fundera vad livet egentligen består av? Traska i snö till jobbet, traska i snö hem från jobbet, kanske träna men egentligen inte, läsa några nya böcker-har läst alla...tråkigt. Listor verkar bra, kanske dags att göra några!

2010-03-02 @ 09:17:41
Postat av: martin b

Just nu vill jag bara iväg till värme men först på en kanonvewcka i Åre. Har varit rätt duktig (om jag får säga det själv) når det att genomföra aktivitetsplaner. Det enda som går riktigt bra egentligen. Dans står högt upp på listan ska bara hitta nån att gå på bia och teater med igen!!

2010-03-02 @ 11:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0