Jag joggar - och bloggar

Så, jag snörade på mig joggingskorna och stegade ut i försommarhettan.

Och bestämde mig för att jogga i alla uppförsbackar, då tar knäna inte lika mycket stryk som i nedförsbackar.

Oj vad jag svettades. Men vad härligt det var, att känna att det finns lite ork och jävlaranamma kvar i den gamla tanten.

Ska bli spännande i morgon att se hur min kropp pallade springet, om det inte gör allt för ont i höft, rygg och knän, då kan jag börja göra detta oftare. Inte varje dag, men kanske en gång i veckan, som komplement till styrketräningen.

Kvällen tillbringar jag på Radiosporten. Inte ute i en park med en kravmärkt öl i högsta hugg, utan framför en dator. Känns härligt. Känns rätt. Känns fräscht, på något sätt.

Dagens "Lovisa, det är":
1. Praktiskt med en second handaffär så nära, då kan man ju köpa en smutsrosa 80-talskjol för 49 kronor!
2. Månader sen du senast åt godis! Hurra!
3. Snart dags att skaffa lite Malariavaccin...

Dagens "Lovisa försöker intala sig att":
1. Kontorsstol och vatten är bättre än Sickla-picknick och öl.
2. Det ÄR synd om Lance Armstrong, både dopningsanklagelser och krasch under samma dag!
3. Det är SPÄNNANDE med Malariavaccin, inte LÄSKIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0