Klä mig som Venus?

Igår drack jag en öl med en före detta kollega.

Vi var på Tiffanys på Götgatsbacken. För er som inte vet är det en bar som har gett sig på en klassisk inredning med träpanel och Tiffanylampor.

De har toaletterna i källaren, dörrarna in till herrarnas är i saloonstil, svängdörrar.
 
När jag var på väg till toaletten såg jag huvudet på en man innanför vilda västern-portarna.

Han hade cowboyhatt. 

Jag började skratta högt, han vände sig om och jag smet in på damernas fortare än kvickt.

Tänk om man alltid skulle klä sig så att det stämde överens med ens omgivning. Vad mycket roligare alla skulle ha på jobbet då. 

Förskolepersonal klär ut sig till treåringar, postarbetare till brevlådor och musiker sätter på sig gitarrkostymen och drar av ett ackord.

Själv skulle jag behöva gå klädd i någon form av sportmundering. Hockey känns lite jobbigt, men en välsittande tenniskjol a la Venus Williams kanske inte skulle sitta fel?

 

Eller så skulle den det.

Kommentarer
Postat av: chippe

Faktiskt en väldigt bra idé. Fast jag undrar verkligen hur jag skulle gå klädd...

2010-05-29 @ 19:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0