Sparkontot kvider

Snart är det måndag. Vad härligt det ska bli.

Med dubbelarbete.

Sånt mår man bara bra av. Som människa. Och som CSN-betalande.

Idag var jag och O och storhandlade. Trots att det ska vara Stockholms billigaste matkasse, tvivlar jag lite. Det var inte billigare än superjätten tvärs över parkeringsplatsen.

Är det så att jag och O äter så oerhört mycket mat? Är vi onormala? Är det därför det blir så dyrt när vi ska handla mat?

Tur att det kommer pengar på tisdag. Mitt sparkonto ser lite förbannat ut just nu.

- Ta inte mer av mig!!! skriker det.

- Förlåt, förlåt, kvider jag, bara liiiite till.
- Men då blir jag ju snart tom! får jag till svar.
- Tyst mitt konto så får du socker.

Så håller vi på, mitt sparkonto och jag.
I evigheten, amen.



Kommentarer
Postat av: Katarina

Galet att saker och ting kostar så mycket. jag minns när jag var mindre, och försökte uppskatta hur lång tid det skulle ta att spara ihop till en miljon. Då trodde jag att mat + hyra var ca 25% av ens inkomst. Så fort jag började jobba så togs jag ur den villfarelsen...

2010-05-24 @ 07:47:08
Postat av: martin b

"Sockerkonto" det låter något det. Är det kontot som du köper söta kläder för eller är det kontot som bara används inför fest och helgdagar eller är det ett konto som bara söta tjejer får utnyttja? Vet inte men det låter jättefint!!

2010-05-24 @ 12:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0