Tele2-bomben #2

Tele2 kommenterar på min oansenliga blogg. Jag är i sjunde himmelen. Eller så.

De skriver att det självklart går att delbetala summan. På tre månader ja. Inte på ett år.

Och om jag ska vara helt ärlig struntar jag lite i det.

För det första är det inte mig det gäller.

Och för det andra tycker jag att om man nu har som slogan "We are cheap", då BÖR man kommunicera med sina kunder på ett bättre sätt när man gjort ett misstag.

Inte bara säga, förlåt, BETALA!

Utan kanske ge samtalslistorna direkt, utan att man ska behöva sitta i telefonkö i en halvtimme för att få dem?

Jag vet att det är svårt att jobba i den här branschen. Jag har släkt som jobbar och har jobbat i branschen. Det är jobbigt när det blir ett litet misstag som påverkar så många. 

Men det är smällen man får ta om man är ett stort företag. 

God kommunikation löser det mesta, och ett brev från Tele2 med utförligare förklaringar, ursäkter och någon extra åtgärd som gagnar kunden, hade nog varit på sin plats.

Tror jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0