Feminist javisst

I helgen läste jag ut Anne-Vibeke Holsts 90-talsroman "Min mosters migrän - eller hur jag blev kvinna".

Min höst har helt klart gått i feminismens tecken när det gäller bokval och tankegångar och jag har tillbringat åtskilliga timmar åt att förklara för O vad som är fel med det patriarkala samhället. Han nickar och håller med. Jag brinner som en liten fackla och önskar ibland att vi inte var så jävla jämställda så att jag hade något att göra uppror mot.

Men vi delar helt lika på hushållssysslorna, ingen betalar mer än den andra av våra gemensamma utgifter (eller den som tjänar mest i stunden gör det) och han rynkar aldrig på näsan när jag inte rakar benen.

Aldrig.

Så jag har liksom ingen att knäppa på näsan. Ingen att omvända till den illrosa sidan. Feminist! ropar jag. Javisst! svarar han.

Var är alla manschauvanistiska svin när jag vill bråka med dem?

Kommentarer
Postat av: Maria

Gå till Stureplan. Ta en kryssning. Gå på fotboll. Börja jobba på bygge. De finns tyvärr överallt förutom i ditt vardagsrum.

2010-11-24 @ 13:09:38
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Chippe

Oja håller helt med. Kolla bara annonsering, styrelserummen osv.

2010-11-24 @ 13:46:31
Postat av: Sydney

Kom hit...



Jag har manga diskussioner med man som sitter barnvakt till sina egna barn nar frugan inte ar hemma eller som anser eftersom att kvinnor har mjolkkortlar sa ar de battre pa att stada...

2010-11-24 @ 23:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0