Lugn helg

Helgen har gått samtidigt fort och långsamt.

Bland det bästa var svamppastan på Jesses, en spontanmiddag med O. Han åt renskav. Vad är det egentligen?

På lördagen var jag på något ställe som hette Kåken. Jag hade ingen aning om att det fanns. När jag fick veta att det minsann funnits väldigt länge och dessutom var väldigt poppis i somras kände jag mig  gammal. Men sen kom jag på att jag faktiskt hade tre jobb i somras och inte gick ut en enda gång. Inte en enda alltså.

Och då kände jag mig lugn igen. Inte gammal. Bara lugn.


Kommentarer
Postat av: chippe

Lustigt, jag gjorde faktiskt svcamppasta till middag igår, champinjoner, vitlök, purjolök, paprika, matgrädde och så riven parmesan över. Det var väldigt gott. Renskav är samma som rengryta och man skär köttet i strimlor, strimlad biff typ fast ren.

2010-11-15 @ 12:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0